Regulamin portalu internetowego
zaprojektujm.pl
1
Postanowienia wstępne
- Portal zaprojektujm.pl prowadzony jest przez JLT DESIGN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy wpisaną do KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000955196, posiadającą NIP 9532788163 oraz REGON 521382432.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Portalu i określa zasady korzystania z Portalu oraz zasady i tryb zawierania umów o dzieło w zakresie których znajdować się będzie przygotowanie aranżacji wnętrz, zgodnie z parametrami oznaczonymi przez Klienta Portalu i przy użyciu modułów definiowanych przez Portal z Klientem na odległość za pośrednictwem Portalu.
2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Portalu (sklepu), której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Sprzedawca – JLT DESIGN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85-309) przy ul. Gołębiej 49a, wpisana do KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000955196, posiadającą NIP 9532788163 oraz REGON 521382432,
- Klient – każdy podmiot zawierający umowę w zakresie aranżacji wnętrz za pośrednictwem Portalu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Portalu.
- Portal – portal (sklep) internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym zaprojektujm.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Portalu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Portalu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o aranżacje wnętrz przy wykorzystaniu parametrów i modułów wskazanych przez Sprzedawcę.
- Konto – konto klienta w Portalu, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Portalu, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Portalu umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy o wykonanie aranżacji wnętrza pomieszania/ lokalu lub kilku pomieszczeń, w tym sposobu płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Portalu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia w okresie 24 godzin od momentu wypełnienia formularza, w szczególności parametrów pomieszczeń / lokalu, wybranego stylu wykończenia itp.
- Produkt – dostępna w Portalu „usługa” będąca przedmiotem Umowy o wykonanie aranżacji wnętrz zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa o wykonanie aranżacji wnętrz – umowa zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Portalu. Przez ww. Umowę rozumie się – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło, projekt aranżacji nie stanowi projektu budowalnego wykonawczego w rozumieniu przepisów prawa, w szczególności projekt ten nie służy uszczegółowieniu projektu budowlanego w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych.
- Moduł definiowany – umożliwi Klientowi wskazanie stylu, w jakim zostanie przygotowana aranżacja.
- Karta wywiadu – formularz wypełniany przez Klienta służący do określenia potrzeb i oczekiwań Klienta w szczególności wskazanie rodzaj modułu (typ stylizacji pomieszczenia informacji do co cech charakterystycznych pomieszczenia).
3
Kontakt z Portalem
- Adres biura Sprzedawcy: 85-153 Bydgoszcz, ul. Inowrocławska 70/15
- Adres e-mail Sprzedawcy: _______________________________
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy ________________________
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie jedynie w celach organizacyjnych, z wyłączeniem uzgodnień w zakresie zleconych aranżacji pomieszczeń / lokalu.
4
Wymagania techniczne
Do korzystania z Portalu, w tym przeglądania asortymentu oferowanych produktów Portalu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu ____________,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,,
- zainstalowany program FlashPlayer.,
- pojemność poczty mailowej umożliwiająca odbiór plików o rozszerzeniach *.jpg, *.xls, *xlsx, *.pdf , o łącznej wielości nie przekraczającej ______________________
5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Portalu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Portalu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu produktów oferowanych przez Portal nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Portalu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Portalu są podane w polskich złotych i są cenami brutto (tj.: uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt jego dostawy w pliku elektronicznym o rozszerzeniu *.jpg, *.exel, *.pdf na wskazany przez Klienta adres poczty mailowej o parametrach nie mniejszych niż wskazane w § 4 niniejszego regulaminu.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie będzie pozwalał, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za dostarczenie oraz o innych kosztach, będzie podana w Portalu w opisie Produktu.
6
Zakładanie Konta w Portalu
- Aby założyć Konto w Portalu, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych imię nazwisku / nazwa zamawiającego zgodnie z dokumentami rejestrowymi, adres mailowy służący do komunikacji z klientem, telefoniczny numer kontaktowy, adres korespondencyjny.
- Założenie Konta w Portalu jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
- Portal gwarantuje dostęp do projektów przygotowanych dla klienta w terminie 36 miesięcy od daty pierwszego ich udostepnienia Klientowi.
7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Potralu;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia wskazując typ pomieszczenia, wybrany moduł, definiowany metraż, metraż pomieszczenia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny np. płatność);
- wypełnić kartę wywiadu określającą potrzeby i oczekiwania Klienta, w szczególności wskazać rodzaj modułu (typ stylizacji pomieszczenia),
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail, zważywszy na termin realizacji zamówienia krótszy niż dni 14 klient zostanie poinformowany o zrzeczeniu się uprawnień co do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, o których mowa a treści art. 38 ust 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.) tj.: „przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy”.
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
- udzielić informacji dodatkowych żądanych przez Portal co do pomieszczenia poprzez wypełnienie ankiety wywiadu (np. czy w pomieszczeniu znajdują się skosy umiejscowienie okien itp.) i przesyłanie na konto mailowe wskazane w formularzu zamówienia.
8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z jedynej metody dostawy lub odbioru zamówionego Produktu, tj.: przesłanie opracowania na wskazany adres mailowy (skrzynka mailowa winna spełniać wymagania wskazane w treści niniejszego regulaminu),
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą
- Płatność karta kredytową
- Szczegółowe informacje na temat dostawy przedmiotu zamówienia oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Portalu.
9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy o aranżacje wnętrz pomiędzy Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Portalu internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, kartę wywiadu określającą potrzeby i oczekiwania Klienta w szczególności wskazanie rodzaj modułu (typ stylizacji pomieszczenia oraz potwierdzenie zawarcia Umowy o wykonanie aranżacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa o wykonanie aranżacji pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), na skrzynkę mailową (adres mailowy) wskazaną przeze Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy całością wynagrodzenia oraz przesłania na adres Portalu wypełnionej Karty wywiadu, w zależności od tego które ze zdarzeń nastąpi później.
10
Prawo odstąpienia od umowy
Konsument zawierając umowę zostaje pouczony, iż termin wykonania zamówienia wynosi nie więcej niż 10 dni i zrzeka się prawa odstąpienia od umowy zgodni z teścia art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.). Stosowna informacja o powyższym znajduje się pod przyciskiem „Zamawiam i płacę”
11
Reklamacja i gwarancja
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Portal.
- W reklamacji zawrzeć należy m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).s
13
Dane osobowe w Portalu internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Portalu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Portalu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Portalu internetowego zaważywszy na możliwość uregulowania wynagrodzenia / zapłaty ceny przy pomocy płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Portalu (sklepie internetowym).
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy o wykonanie aranżacji wnętrz skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Danymi osobowymi gromadzonymi przez Portal są dane osobowe wskazane w treści §2 pkt 10 niniejszego regulaminu.
14
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Portal internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.